Jumat, 27 November 2015

Rawatan Ensefalitis oleh Homeopati

Rawatan Ensefalitis oleh Homeopati

Rawatan encephalitis biasanya adalah di luar daripada skop prescriber rumah. Tetapi adakah ia?

Ensefalitis adalah keradangan otak. Ini boleh membawa kepada kehilangan fungsi saraf.

Barangan yang serius.

Ia biasanya disertai dengan demam. Toxaemia (keracunan darah), tiada selera makan (selera makan), kemurungan dan / atau tachycardia (tidak normal kadar jantung yang cepat) juga boleh menemani demam. Gejala-gejala lain yang menunjukkan penglibatan saraf ialah pesakit mudah terkejut. Ini boleh berkembang menjadi sawan, ataxia (kekurangan kawalan penuh pergerakan badan), mengambil tindakan mengunci mulut dan lumpuh.

Bersetuju, ini kedengaran terrifyingly serius kepada prescriber rumah. Tetapi jika anda bertindak pada peringkat awal, maka rawatan anda encephalitis boleh menjadi sangat berjaya.

Pertama anda perlu untuk membuang fikiran anda kembali kepada apa yang berlaku dalam hidup anda sebelum bermulanya demam. Sesuatu yang mencetuskan tindak balas. Mungkin ia adalah ketakutan, kejutan, angin yang kering, berenang di dalam air sejuk pada hari yang panas, vaksin baru-baru ini atau dadah.

Jika anda tidak dapat melihat apa-apa yang boleh mencetuskan tindak balas ini, kemudian memberi tumpuan kepada gejala.

Jika demam itu masih jelas dan encephalitis itu masih di peringkat awal, maka salah satu ubat demam bahagian homeopati boleh menyembuhkan ia.

Aconite digunakan dalam peringkat awal sebarang demam apabila terdapat sedikit tanda haba luar, sering terdapat rasa takut yang biasanya dinyatakan oleh kegelisahan, semakin teruk keadaan di pertengahan malam dan dahaga yang besar terutama untuk minuman sejuk.

Punca yang boleh menunjukkan keberkesanan penggunaan Aconite adalah satu kejutan atau ketakutan, angin kering yang kuat, permulaan secara tiba-tiba apa-apa penyakit, vaksin.

Belladonna digunakan apabila terdapat petunjuk yang hebat haba luar, nadi penuh dan bounding, masa yang lebih buruk adalah pertengahan petang dan terdapat dahaga sedikit kecuali untuk minuman lemon.

Punca yang boleh menunjukkan keberkesanan penggunaan Belladonna semakin sejuk pada hari yang panas (berenang dalam air sejuk, semakin sejuk selepas berpeluh, dan lain-lain), mendapat terjemur atau kelengar kena matahari.

Jika encephalitis telah berkembang melepasi peringkat demam, maka bantuan homeopati profesional yang mungkin menjadi pilihan terbaik anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar